уторак, 4. мај 2010.

New Super Mario Bros Wii na Dolphin emulatoru

Ukoliko posedujete igru "New Super Mario Bros Wii" za Nintendo Wii konzolu, od koristi vam može biti informacija da je nju moguće igrati i na PC-ju. Sve što je potrebno jeste Dolphin emulator i umereno "jak" računar. Čini se da nema smisla igrati konzolnu igru na računaru, ali to ipak može biti zgodno u trenucima kada npr sama konzola otkaže (da kucnemo u drvo) ili imamo veći i kvalitetniji monitor od televizora.

Iako je New Super Mario Bros Wii samo "još jedna" igra za Wii koju bi Dolphin emulator trebao bez većih poteškoća da pokrene, postoji par korisnih saveta koji mogu da olakšaju i skrate postupak konfiguracije programa.

Dolphin je relativno kompatibilan emulator Nintendovih Gamecube i Wii konzola, koji na savremenom PC hardveru može prilično uspešno da pokreće igre njima namenjenim. Radi što većih performansi preporučuje se korišćenje dvojezgarnog procesora i 64-bitnog operativnog sistema (Windows ili Linux). Iako je upotreba originalnog Wii kontrolera u emulatoru moguća (mada malo komplikovana), nikako nije neophodna, jer Dolphin veoma uspešno emulira Wii remote preko običnog USB joypada. Specijalni pokreti kao što su tresenje ili rotacija kontrolera se mogu jednostavno pripisati odabranim tasterima na joypadu.

Najnovija oficijalna verzija emulatora u vreme pisanja ovog članka je v2.0, i na žalost poseduje bug koji brzo gasi svo zadovoljstvo igranja - nakon nekoliko minuta "konzola" prestaje da vidi kontolere, i igru nije moguće nastaviti. Problem se može zaobići korišćenjem neoficijalnog izdanja emulatora sa takozvanom "auto-reconnect" zakrpom, koje se može naći npr ovde.


Kada skinemo, raspakujemo i pokrenemo odgovarajuću verziju emulatora pređimo na prozor za podešavanje Wiimote-a stavkama iz glavnog menija Options > Wiimote settings:


Za svakog igrača čije kontrole želimo da podesimo, moramo izabrati "Emulated Wiimote" ili "Real Wiimote". Dolphin v2.0 može da koristi najviše jedan pravi Wiimote, pa stoga ostali igrači moraju koristiti emulirane po potrebi do 4 prava Wiimote-a. Ukoliko smo izabrali emulirani, neophodno je izabrati opciju "Sideways Wiimote" (postrance :)) i podesiti mapiranje tastera klikom na dugme "Button Mapping".

Bitno je samo izabrati odgovarajući gamepad sa liste, i konfigurisati sve dugmiće u sekciji "Wiimote":



To bi u teoriji bilo dovoljno da uživamo u igri. Međutim, postoji tu još par poteškoća. Kada pokrenemo igru, tražiće se od nas da "prikopčamo dodatne Wiimote-ove" ukoliko mislimo da igramo sa više igrača.


Na pravoj konzoli to radimo pritiskom na taster "+", međutim u emulatoru takva poruka zna da zbuni. Rešenje je da pritisnemo kombinaciju tastera Alt+F6, Alt+F7 i Alt+F8 kako bi smo "prikopčali" drugi, treći i četvrti Wiimote, respektivno. Nakon toga ih koristimo kao što smo ih i podesili u opcijama emulatora.

Nakon katkog vremena provedenog u igri verovatno ćemo primetiti da emulator ne radi na 100% brzine, već osetno sporije. To možemo rešiti tako što iz glavnog menija programa izaberemo stavku Options > Graphics settings, i na karti "Advanced" izaberemo opciju "Copy EFB to GL texture (hack)". Ta sitna promena uštedeće nam mnogobrojne cikluse procesora bez vidljive razlike u emulaciji (ove konkretne igre).
Korisno je takođe isključiti dual-core podršku u glavnom konfiguracionom prozoru (Options >Configure) radi dodatnog ubrzanja igre (suprotno logici).



Iako se čini da nam sada igra odlično radi, sva je prilika da će se nakon par minuta nasumično zaglaviti. Srećom, i za to postoji rešenje. Kliknimo desnim tasterom miša na našu igru u glavnom prozoru emulatora i izaberimo stavku "Properties". Na njoj nađimo kartu "AR codes". Kliknimo na dugne "Add" na dnu prozora i u novonastalom dialogu ukucajmo proizvoljno ime, a u polje ispod njega sledeći broj:
041D5B10 60000000


Klikom na dugme "OK" potvrdimo unos, pa akciju ponovimo sedećim brojem:
041D5B14 60000000
Sada bi "AR codes" karta trebala da izgleda slično ovoj:

Konačno, emulator je spreman da neometano pokreće našu igru. Uživajmo u zaraznom multiplayer "coop" modu (znaci navoda se tu ne nalaze slučajno, mnoga prijateljstva su prekinuta zbog te igre) i nadajmo se da će buduće revizije Dolphin emulatora zahtevati od nas manje gimnastike.

3 коментара:

  1. Анониман5. мај 2010. 09:05

    Hvala na korisnom tutorialu :) Upustvo je odlično, ali treba dodati da New Super Mario Bros. Wii definitivno radi bolje kada se isključi dual core podrška (desni klik na igru pa properties). U mom slučaju, frame rate je skočio sa nekih 40-45 na 55-60, što je dovoljno za normalno igranje. U pitanju je Intel E6300 na 3,6 Ghz.

    Takođe sam probao da uključim opciju za dupliranje rezolucije, ali ona nažalost ne radi kako valja - neki objekti postaju crni (pečurke recimo) a i deo desne polovine ekrana je zabrljan.

    ОдговориИзбриши
  2. Ah, i činilo mi se da je bolje radilo zadnji put kada sam isključio dual core podršku, mada sam nekako prešao preko toga. Hvala na informaciji, dodaću je u tutorijal!

    ОдговориИзбриши
  3. Super Marija sam igrala još na staroj Sega Megi, zbilja jedna legendarna igrica. toneri zagreb

    ОдговориИзбриши